Onze expertise

Haalbaarheidsstudie IMO Tier III

Saltwater werd ingehuurd om een haalbaarheidsstudie uit te voeren om IMO Tier III naleving te realiseren op een oud schip. Om te voldoen aan Tier III wordt doorgaans gebruik gemaakt van nabehandeling van uitlaatgassen. Met beperkte tekeningen en door een scheepssurvey uit te voeren was het mogelijk een structureel model van het schip te maken. Dit model werd vervolgens gebruikt om verschillende nabehandelingsoplossingen te passen.

3D modellen van de machinekamer om de verschillende behandelingsoplossingen te passen.

CII & EEXI Regelgeving

 

Koolstofreductie

Nu de gevolgen van klimaatverandering steeds zichtbaarder worden, heeft de International Maritime Organization (IMO) een ambitieus korte termijnplan opgesteld om de koolstofuitstoot met 40% te verminderen in 2030 en met 70% in 2050 (ten opzichte van de uitstoot in 2008).

 

Om te voldoen aan de strengere regelgeving omtrent koolstof- en energiebeperkingen, heeft de International Maritime Organization (IMO) de Carbon Intensity Indicator (CII) en de Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) geïntroduceerd.

 

Ons team kan helpen

Saltwater biedt een complete engineering oplossing om ervoor te zorgen dat schepen voldoen aan de CII- en EEXI-regelgeving en richtlijnen. Ons team van engineers en naval architects staat klaar om te helpen bij het vinden van geschikte technische of operationele oplossingen, zodat u voldoet aan de gestelde regelgeving.

Whitepaper

CII & EEXI Regelgeving

In onze whitepaper zullen we dieper ingaan op de volgende onderwerpen:

 

  • Reductieplan
  • Ambitieus of onmogelijk
  • Hoe uitstoot te verminderen
  • Ondersteuning van SEEMP
  • Terminologie in detail
Download (EN)